Sunday, September 19, 2010

Peluang mahasiswa USM belajar di Switzerland

PULAU PINANG 14 Sept. - Pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) khususnya peringkat ijazah tinggi di Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan (PPSK) kini berpeluang menyambung pengajian ke Switzerland.

Mereka yang terpilih akan mengikuti pengajian di Universiti Fribourg (UniFr) menerusi memorandum persefahaman (MoU) yang ditandatangani oleh kedua-dua universiti.

Dekan PPSK, Profesor Madya Ismail Baba berkata, sekurang-kurangnya tiga mahasiswa akan dihantar ke sana setiap tahun bergantung pada perbincangan lanjut antara kedua-dua pihak.

"Kita dimaklumkan UniFr sedang mempertimbangkan penawaran biasiswa kepada mahasiswa kita untuk melanjutkan pengajian di universiti berkenaan.

"Ini adalah peluang terbaik bagi membolehkan mahasiswa kita menimba pengalaman belajar di sebuah universiti luar negara," katanya selepas Majlis Pemeteraian MoU antara USM dan UniFr di sini, baru-baru ini.

USM diwakili Naib Canselornya, Profesor Tan Sri Dzulkifli Abdul Razak manakala UniFr oleh Pengarah Kursi Pengajian Antropologi Sosial, Profesor Christian Fiordano.


Share |
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More